/Belangrijke zaken voor een internationalisering

Belangrijke zaken voor een internationalisering

Voor een bedrijf is internationalisering altijd een spannende maar leuke tijd. Met internationalisering kan een bedrijf namelijk een piek krijgen in de groei. Maar omdat je het product probeert te verkopen in een ander land blijft er altijd de onzekerheid van inkomsten. Begin alleen aan een internationalisering als je goed voorbereid bent. Hieronder is beschreven waarom de communicatie en de entreestrategie goed uitgedacht moeten zijn voordat een internationalisering in werking gezet kan worden.  

Communicatie 

Alleen communicatie die volledig aansluit op de taal en cultuur van het land zal leiden tot de beste resultaten van een internationalisering. Dit is bij ieder bedrijf bekend. Maar de wijze van communicatie is in ieder land compleet verschillend. Er wordt natuurlijk een andere moedertaal gesproken, maar ook de ongeschreven regels wat betreft communicatie zijn anders. Deze worden namelijk gevormd door de cultuur en de religie. Het is daarom een hele opgave om de communicatie naadloos aan te laten sluiten op het land waar je de producten wil gaan verkopen. Het is in veel gevallen winstgevender om het communiceren op te laten zetten door een vertaalbureau. Attached Global is een vertaalbureau in Den Haag dat gespecialiseerd is om alle communicatie niet alleen klakkeloos te vertalen naar de moedertaal, maar het ook aan te passen zodat het volledig aansluit op de cultuur. Hierdoor zal de internationalisering een daverend succes worden.  

Entreestrategie  

Er zijn verschillende manieren waarop een bedrijf een buitenlandse markt kan betreden. Geen enkele strategie voor markttoegang werkt voor alle markten. Directe export kan op de ene markt de meest geschikte strategie zijn, terwijl je in een andere markt beter een joint venture op kan zetten. Het is belangrijk om je goed te verdiepen in de verschillende entreestrategieën voordat je gaat internationaliseren. De juiste entreestrategie heeft namelijk veel invloed op hoe succesvol je zal zijn in het land.