/Zo maak je het kantoor corona-proof

Zo maak je het kantoor corona-proof

Blijf desinfecteren

Blijf Sanitizer installeren in elke conferentieruimte, gedeelde ruimtes en ontvangstruimte. Dit zal nooit meer uit de mode raken. Zelfs als niemand er gebruik van maakt, dan nog is het zo dat u alle bezoekers die u verwacht dat uw kantoor schoon en gezond is, zodat medewerkers en hun bezoekers zich op hun gemak voelen

Beperk de oppervlakken die medewerkers met hun handen moeten aanraken

Deuren hebben geen handgrepen nodig en kunnen in beide richtingen openzwaaien door ze gewoon met uw voet of schouder te duwen. Installeer bewegingslampen in alle kamers, ook in de badkamer. Voeg bewegingssensoren toe aan alle voorzieningen in de badkamer. De meeste nieuwe kantoren hebben dit al, maar verdubbelen naar beneden. Men zou geen kraan moeten aanraken om zijn handen te wassen.

Omhels de technologie

Ontwerp kantoorruimte die samenwerkingstechnologie en werken op afstand omarmt. Als u proefprogramma’s maakt die werknemers helpen om van tijd tot tijd efficiënt thuis te werken, zullen ze beter uitgerust zijn om thuis te werken op dagen dat ze zich ziek voelen. Uw werkruimte zou de videoconferentie moeten maximaliseren. Dit omvat het doordenken van het ontwerp van kantoorruimte om telefooncellen of kleine vergaderruimtes toe te voegen aan individuele kantoren, zodat mensen beter contact kunnen maken met mensen die vanuit huis werken.

Investeer in persoonlijke laptops, tablets en telefoons voor uw medewerkers, zodat ze geen toetsenborden en computers delen. Werknemers kunnen met hun apparaten pendelen. Door elke medewerker zijn eigen apparaten te geven waar hij/zij verantwoordelijk voor is, beperkt u het aantal draden en bureauobjecten, zodat de schoonmaakploeg uw kantoorruimte schoon en gezond kan houden. Investeer ook in bluetooth technologie in uw vergaderruimtes. Werknemers moeten hun mobiele telefoons kunnen gebruiken om verbinding te maken met een conferentiegesprek dat in uw vergaderruimte speelt zonder de spreker of een gedeelde telefoon aan te hoeven raken. Dit doen we allemaal al om naar muziek te luisteren dat kunnen we ook doen voor conferentiegesprekken!

Optimaliseer bezoekersregistratie

Veel organisaties maken nog steeds gebruik van papieren registratieformulieren bij de ontvangst van bezoekers. Het oogt niet alleen onprofessioneel, maar het voldoet ook niet aan de AVG-wetgeving. Met een digitale bezoekersregistratie lost je dit eenvoudig op. Daarnaast ontlast het uw receptie en heeft u direct een actueel overzicht van de aanwezige bezoekers en waar wenselijk (BHV) medewerkers in het pand.